Saturday 2 February 2013

dugaann allah..

okey...hari ne hari ke 3 aku kna ckn pox...sbab mjgkit dgn adik.
mula2..2 mggu lepas tiap2 mo malam msti aku dingin smacam...lepas tu mengigil2..siap mandi dgn air panas..lg..lps tu ok...then lidah aku rasa tajam2..haus..aku pun heran...pnyakit apa lg..ne..bru bbrapa hari yg lalu aku kna lagi..mgigil2..x blh kna kipas..aku mkan la ubat..yg memang ngam dgn aku...ubat yg wrna kuning tu..lps makan bru rasa ok..esk paginya aku tgk ada ruam air di tangan aku..ada dlm 3 biji..then aku buka bju tgk lg...ada plak yg besar...dlher...huhu..msa tu..aku bgtaw mama ku..ia ckp ne tanda ckn pox!!! ya allan...kcewanya...aku knpa la..msa skrg jugak kna...isnin ne..spatutnya aku dah mula kja...ttpi kna binatang ne...MC la jwbnya...malam tu aku x dpt tidur..pagi2 lg bgun..tgk pkmbangan brpa bjik lg tumbuh..hari ke 2 aku pg la..jumpa dok.dia bg pnadol>yg mmg x makan sman dgn aku..> n ubat sapu calamine tu..ja..dia suru minum air klapa..dia ckp biar kluar smua bji2..smpai dikpla..then meletup..pergh...dasyat..hahaha
lps tu aku sentia google..pasal ckn pox..cari info..apa yg patut..
hari ne..hari ke 3 smlam..lpas mnum air kelapa kpanasan dalam bdan aku ne...x taw la brapa dgree tp msa tu aku mgntuk sgt..lps tu weak lg..malas aku mo basahkan tuala..biar la..tidur lg..best dr layan panas..ne...oh ya dr ada psan jgn bkipas n aircon jd tmbah la kpanasan..ne..esk pagi..aku rasa2 dah d peha aku ne ada bji2..bila tgk cermin ja..oh my god...dah jd bipop!!sama btul dlm komik lawak kampus.di kaki blum ada lg dm mulut ada 1.dbibir ada dua..huh..msh berair blum pecah...tgkla..bila nak pecah...aku pun tggu jga ne..aku pun mula search produk apa yg boleh cover muka aku ne...tak lama lg my big day..ya allah engkau permudahkan la..urusan hamba mu ini...skrg aku dah pasrah...dgn takdir..pikiran aku ne..kna sntiasa positif..
okeyy...nanti aku smbung lg..cta sterusnya..

No comments:

Post a Comment